De zaak is aanhangig gemaakt bij dagvaarding van 17 juli 2017.
hij op of omstreeks 14 december 2016 te Veghel, althans op een wegvak gelegen tussen Uden en Veghel (nabij hectometerpaal 118.7 Li), als verkeersdeelnemer, namelijk als bestuurder van een personenauto (VW Golf), daarmede rijdende over de weg, A50, zich zodanig heeft gedragen dat een aan zijn schuld te wijten verkeersongeval heeft plaatsgevonden door roekeloos, in elk geval zeer, althans aanmerkelijk, onvoorzichtig en/of onoplettend, terwijl hij bekend was met de (drukke) verkeerssituatie ter plaats op de A50
en/of al eerder de snelheid van zijn personenauto aanzienlijk had moeten terugbrengen in verband met filevorming, met een aanzienlijke snelheid (naar schatting tot 70 kilometer per uur) op te trekken en/of te rijden over de linker rijstrook, op een moment dat (kort) voor hem een file op het wegvak was ontstaan en/of voertuigen tot stilstand waren gekomen en/of nagenoeg tot stilstand waren gebracht, en/of vervolgens zijn personenauto niet tijdig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover de weg vrij was, en/of te botsen tegen de (linker) achterzijde van een voor hem op de linker rijstrook (nagenoeg) tot stilsstand
gebrachte personenauto (Citroen C1), tengevolge van welke botsing die personenauto (Citroën C1) tegen een voor die personenauto (nagenoeg) stilstaande bestelauto (Fiat Doblo) werd gedrukt, tengevolge van welke botsing(en) tussen die VW Golf en/of Citroën C1 en/of Fiat Doblo een ander (genaamd [slachtoffer] ) zwaar lichamelijk letsel, te
weten een of meerdere gebroken nekwervels en/of een dwarslaesie, of zodanig
lichamelijk letsel werd toegebracht, dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van de normale bezigheden is ontstaan;
hij op of omstreeks 14 december 2016 te Veghel, althans op een wegvak gelegen tussen Uden en Veghel (nabij hectometerpaal 118.7 Li), als verkeersdeelnemer, namelijk als bestuurder van een personenauto (VW Golf), daarmede rijdende over de weg, A50,
met een aanzienlijke snelheid (naar schatting tot 70 kilometer per uur) is opgetrokken en/of heeft gereden over de linker rijstrook, op een moment dat (kort) voor hem een file op het wegvak was ontstaan en/of voertuigen tot stilstand waren gekomen en/of nagenoeg tot stilstand waren gebracht, en/of vervolgens zijn personenauto niet tijdig tot stilstand heeft gebracht binnen de afstand waarover de weg Vrij was, en/of is gebotst tegen de (linker)achterzijde van een voor hem op de linker rijstrook (nagenoeg) tot stilstand gebrachte personenauto (Citroen C1), door welke gedraging(en) van verdachte gevaar op die weg werd veroorzaakt, althans kon worden veroorzaakt, en/of het verkeer op die weg werd gehinderd, althans kon worden gehinderd;
(art 5 Wegenverkeerswet 1995)