Na deze feitenvaststelling zal het hof hierna eerst de relevante bewijsmiddelen samenvatten.
Als getuige is [persoon A] , de ambulancechauffeur, gehoord. Hij heeft verklaard dat hij een opleiding in automotortechniek bij de ambulancedienst heeft gevolgd en daarnaast zelf veel auto’s heeft gerestaureerd als hobby. [persoon A] heeft de kart waarin [geïntimeerde] reed, zodra laatstgenoemde uit de kart was gehaald, bekeken. Hij heeft de rem, het linkerpedaal, gecontroleerd en gevoeld dat daar geen weerstand op zat. Dit behoort iedere rem, ook een hydraulische, te hebben, aldus [persoon A] .
Zijn collega van dat moment, [persoon C] , een ambulanceverpleegkundige, heeft als getuige verklaard dat [persoon A] hem vertelde dat de remdruk van de rem af was en er sprake was van een losse remhendel. [persoon C] heeft voorts verklaard dat [geïntimeerde] hem over de toedracht van het ongeval vertelde dat hij door de rem was getrapt.
[persoon D] heeft als getuige verklaard dat hij na de crash is gestopt en heeft gezien dat het rempedaal van de kart van [geïntimeerde] onderin de kart lag. Normaal gesproken, aldus [persoon D] , staat het rempedaal een beetje rechtop maar nu lag het plat in de kart.
[geïntimeerde] heeft tijdens de comparitie van partijen in eerste aanleg verklaard dat hij iemand voorbij wilde laten gaan, hard moest remmen, door de rem heen knalde en tegen de muur reed. Als getuige heeft hij verklaard dat hij tot het moment van het ongeval wel heeft geremd maar niet zo intensief als hij de laatste keer wilde remmen. Hij wilde in de bocht [persoon B] voorbij laten gaan en heeft willen remmen maar de rem functioneerde niet.
Getuige [persoon B] heeft verklaard dat hij [geïntimeerde] in de bocht aan de binnenkant voorbij is gereden, dat hij heeft gezien dat [geïntimeerde] in de bocht rechtdoor is gereden en vol tegen de muur is aangereden. Hij heeft ook verklaard dat hij geen remmend geluid heeft gehoord.
[appellant] heeft als getuige verklaard dat hij naar de kart heeft gekeken toen [geïntimeerde] uit de kart was gehaald. Het stuur was krom. Het frame achter de pedalen was naar binnen geklapt. Je kon daardoor de rem niet indrukken, aldus [appellant] .