Op 3 september 2020 mailde de maatschap aan [geïntimeerde] het volgende:
“(…) U bent echter al op 17 april 2019 zonder opgaaf van redenen gestopt met de afgesproken deelbetalingen en ondanks onze herhaalde verzoeken heeft u geen reden hiervoor gegeven.
Om de zaak weer vlot te trekken en de schuld niet verder te laten oplopen doen wij u in overleg met [persoon A] het volgende éénmalige voorstel.
De openstaande schuld is per heden € 9.494,86 en wij stellen voor om dit bedrag, overigens onverplicht, te verlagen tot € 6.500,-.
Hier tegenover stellen wij de voorwaarde dat u de deelbetalingen met onmiddellijke ingang hervat in de oorspronkelijk overeengekomen frequentie van € 125,- per week.
Wij ontvangen graag binnen 7 dagen uw reactie, hierna vervalt dit voorstel.
(…)”.
Op 9 september 2020 mailde [geïntimeerde] in reactie daarop het volgende:
“(…) Wij danken u voor jullie begrip en ook dat jullie coulant zijn geweest om de openstaande schuld te verlagen naar € 6500,-.
Hierbij doen wij een voorstel aan jullie om de openstaande schuld zo snel mogelijk voor 2021 af te lossen.
Deze maand september
€2500,-
Oktober
€2000,-
November
€2000,-
Uw voorstel van wekelijks €125,- te betalen denken wij dat een te lange periode gaat worden en daarom doen wij dit voorstel.
Ook vragen we dan of u ons een factuur nummer wilt geven waar de betaling van worden afgeboekt en dan ook een overzicht mogen ontvangen wanneer er een betaling is gedaan.
Met het oog op de toekomst dat [persoon A] met pensioen gaat, gaan wij ook op korte termijn kijken om hier in onze regio onze administratie te laten verzorgen.
Medio eind oktober, november 2021 zal dan ook onze BTW administratie bij jullie worden stopgezet.
Ook het boekjaar 2019 en 2020 word dan stop gezet bij jullie om de kosten niet nog verder te laten oplopen.
Wij gaan met [persoon A] persoonlijk bespreken hoe wij onze administratie terug zullen ontvangen.
(…)”.
De maatschap mailde op 10 september 2020 om 11:06 uur daarop het volgende terug:
“Wij zijn blij met uw voorstel en dat we de zaak op deze manier kunnen oplossen.
Over het boekjaar 2018 zal ik u nog een eindafrekening sturen. (…)”
Op diezelfde dag mailde de maatschap om 11:50 uur:
Bijgaand mailen wij u declaratie 201586 + bijlage”.
Deze bijlage betrof een specificatie van “Voor u verrichtte werkzaamheden in de periode 01-01-2019 t/m 31-12-2019” en sloot op een bedrag van € 2.272,28.